آشنایی با استارت آپ های کشور کانادا

آشنایی با استارت آپ های کشور کانادا

معرفی استارت آپ های کشور کانادا

در دنیای تجاری این روزها، استارت‌آپ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. اما استارت آپ چیست؟ استارت آپ به شرکتی گفته می‌شود که با خلاقیت و نوآوری قدم اول را گذاشته ولی ریسک‌های آن ناشناخته است و برای توسعه و پا گرفتن آن نیازمند حمایت است. استارتاپ های دنیا بر اساس چندین عامل مثل نوآوری، مقیاس، مدیریت، عملکرد مالی و تأثیر اجتماعی رتبه‌بندی می‌شوند. در سالهای اخیر اقدام برای دریافت اقامت کانادا از طریق استارتاپ پر طرفدار شده است که در این متن قصد داریم به معرفی استارت آپ های کشور کانادا که به موفقیت جهانی رسیده‌اند بپردازیم.

استارتاپ های موفق کانادا

دولت کانادا با ارائه مراکز رشد اقتصادی مختلف برای پشتوانه مالی و همینطور ارائه‌ی ویزای استارت‌آپ، برای حمایت از شغل‌های نوپا برآمده است. البته گرفتن ویزای استارت آپ یکسری شرایط دارد که می‌توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر با دفتر تیم یزدان زرین رستاک با مدیریت سام قاضی مراد تماس بگیرید.

معرفی استارت آپ های کشور کانادا: 1. Hootsuite

یکی از محبوب‌‌ترین و موفق‌ترین استارت آپ کانادا که در سال 2008 به‌نام یک پلت فرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی معرفی شد، Hootsuite بود. هوت سوئیت با ارزش حدود 1 میلیارد دلار، بیش از 18 میلیون مشتری در سراسر دنیا دارد. این پلتفرم ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی، زمان‌بندی، نظارت، روندها و سایر ویژگی‌های مختلف مخصوص ایجاد محتوا ارائه می‌دهد.

لیست بهترین استارت آپ های کشور کانادا: 2. Shopify

یکی دیگر از داستان‌های موفقیت آمیز تجارت الکترونیک Shopify است. ویترین‌های آنلاین قابل تنظیم و خدمات پرداخت و حمل و نقل را برای سایت‌های فروشگاهی ارائه می‌دهد. این یک شرکت سهامی عام با ارزش حدود 97 میلیارد دلار (از دسامبر 2023) است. این پلتفرم به بیش از یک میلیون بازرگان در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.

معرفی استارتاپ های کشور کانادا: 3. Thalmic Labs

شرکت استارت آپ Thalmic Labs که در حال حاضر به نام North هم معروف است بیشتر برای ساخت محصولات پزشکی و درمانی هوشمند کار می‌کند. Thalmic Labsیک شرکت فناوری و تکنولوژی است که روی محصولاتی مثل ساخت دست مصنوعی هوشمند و مواردی از این قبیل تمرکز دارند که با سیگنال‌های Myo حرکات ساده یا حرکات بدن را بدون لمس تشخیص می‌دهد.

محصولات آن‌ها شامل بازوبندی است که سیگنال‌های الکترونیکی را از عضلات می‌خواند و کنترل ژست‌ها را فعال می‌کند. عینک هوشمند به کاربران کمک می‌کند تا بدون نگاه مستقیمت به تلفن خود، به اطلاعات دیجیتالی دست پیدا کنند. این شرکت در حال حاضر حدود 2 میلیارد دلار ارزش دارد.

معرفی استارت اپ موفق کشور کانادا: 4. Element AI

شرکت Element AI یک استارتاپ قدر هوش مصنوعی است که متخصص ارائه راه حل‌های سازمانی مانند یادگیری ماشینی، پردازش و فناوری بینایی کامپیوتری است. مثلا یکی از کارهای مهم آن پیش بینی مدت زمان انتظار کامیون‌ها برای تحویل کالا بار در بندر مونترال بود. بودجه‌ی آن به میزان 5 میلیون دلار تأمین شد.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 5. neo Finacnical

کشور کانادا از مراکز اقتصادی مهم دنیا است، کار روی نرم‌افزارهای مالی در این کشور با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود. یکی از پلتفرم‌های موفق Neo Financial است. شرکت Neo Financial یک برنامه برجسته مدیریتی برای ثبت مخارج، پس‌انداز و پادا‌ش‌ها است. این برنامه سهم مهمی در تحول فناوری امور مالی دارد. این شرکت در سال 2019 تأسیس شد و در حال حاضر به ارزش 1 میلیارد دلار رسیده است.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 6. Borrowell

Borrowell یک پلت فرم آنلاین وام دهی است که به مشتریان کمک می‌کند تا نرخ وام‌های شخصی را از وام دهندگان مختلف از جلمه بانک ها، اتحادیه ها، وام دهندگان جایگزین و وام دهندگان خصوصی د رسراسر کانادا مقایسه کند. بنابراین به سرعت می‌توان تصمیمی آگاهانه در مورد گزینه‌های تأمین مالی گرفت. این استارت اپ تقریبا حدود 200 میلیون دلار ارزش دارد. این پلتفرم یکی از موفق‌ترین شرکت های استارتاپ در کانادا است.

معرفی استارتاپ های کشور کانادا: 7. VaragSale

شرکت استارت آپ Varagsale در سال 2012 تأسیس شد. این شرکت استارت آپ هم یک بازار آنلاین است که افراد می‌توانند اقلام خود را به صورت محلی بدون پرداخت هزینه یا هزینه حمل و نقل مرتبط با سایت‌های دیگر مثل eBay و Amazon خریداری و یا بفروشند. ارزش این شرکت حدود 136 تا 200 میلیون دلار است.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 8. Wave

شرکت استارتاپ Wave یک نرم افزار حسابداری دیگر برای مدیریت امور مالی برای مشاغل کوچک است. این شرکت در سال 2010 تأسیس شد. در حال حاضری با بیش از 3 میلیون مشتری در سراسر جهان، یکی دیگر از استارت آپ‌های موفق کانادا در زمینه‌ی مالی است.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 9. Watted

شرکت استارت آپ watted در ایجاد و اشتراک گذاری داستان‌های دیجیتال در ژانرهای مختلف که توسط بیش از 60 میلیون کاربرد در سراسر جهان نوشته شده، تخصص دارد. این شرکت از زمان راه‌اندازی خود سال 2016 تا‌کنون، به سرمایه‌ای بیش از 60 میلیون دلار از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، دست یافته است.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 10. ApplyBoard

شرکت استارت آپ ApplyBoard متخصص در خدمات مرتبط با آموزش بین المللی است. اگرچه استارت کار این شرکت از سال 2015 بوده ولی در همین چند سال، رشد قابل توجهی داشته است. این شرکت پس از یک دوره موفقیت آمیز سرمایه‌گذاری 375 میلیون دلاری در ژوئن سال 2021، به ارزش 3.2 میلیارد دلار دست یافت.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 11. Ecobee

استارت آپ Ecobee در سال 2006 با هدف طراحی ترموستات‌های خانه هوشمند برای بهره‌وری بیشتر از انرژی با یادگیری عادات کاربر طراحی شد. این استارت آپ که در سال 2009 راه اندازی شد و با جذب سرمایه‌گذران سطح بالا توانست ارزش خود را در سال 2020 به 1 میلیارد دلار برساند.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 12. R itual

شرکت Ritual یک سرویس سفارش و تحویل آنلاین است که کاربران را به رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی متصل می‌کند. این استارت آپ در سال 2014 راه‌اندازی شد و یکی از سریع‌ترین استارتاپ‌های در حال رشد تورنتو است که تا سال 2018 بیش از 100 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 13. Wealthsimple

شرکت Wealthsimple یک مشارو سرمایه‌گذاری است که به افراد کمک می‌کند تا با مدیریت خودکار سبد سهام با کارمزدهای پایین در مقایسه با مشاوران سنتی، سرمایه‌گذاری‌های هوشمندتری انجام دهند. این شرکت در سال 2014 تأسیس شد، به سرعت در حال رشد است. ارزش آن در سال 2021 معادل 3.1 میلیارد دلار است.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 14. Rentlytics

استارت آپ Rentlyticsیک پلت فرم تجزیه و تحلیل املاک و مستغلات است که اطلاعات کاملی از روند بازار ملک اجاره‌ای برای صاحبخانه‌ها و سرمایه‌گذاران این حوزه ارائه می‌دهد. این شرکت در سال 2013 تأسیس و به سرعت به یکی از استارتاپ‌ها پیشرو معرفی شد. این شرکت سرمایه‌ای حدود 15 میلیون دلار از شرکت‌های حمایتی جمع‌آوری کرد و در نهایت با ارزش 57 میلیون دلار توسط RealPage خریداری شد.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 15. EventMobi

شرکت استارت آپ EventMobi یک پلتفرم برنامه‌ریزی رویداد است که به سازمان‌دهندگان کنفرانس‌ها و مدیران داخلی کمک می‌کند. کار این شرکت ارائه ابزارهای برای ایجاد برنامه‌های سفارشی تلفن همراه است که در فرآیندهای ثبت‌نام، تهیه بلیط و ورود به رویدادها را ساده می‌کند و همینطور قابلیت ردیابی تحلیلی را نیز ارائه می‌دهد. طبق گزاراشات منتشر شده، این استارتاپ سرمایه‌ای بیش از 20 دلار از شرکای معتبر، به دست آورده است. 

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 16. Hopper

Hopper یک برنامه رزرو آنلاین مسافرتی است که برای کمک به برنامه‌ریزی سریع‌تر سفرها برای کاربران طراحی شده است. از ویژگی‌های دیگر این پلت فرم، ارائه الگوریتم‌های پیش‌بینی کننده برای بهترین زمان خرید بلیط هواپیما بر اساس نوسانات بازار است. هاپر در سال 2007 راه‌اندزای شد و در حال حاضر با حمایت سرمایه‌گذارن خطرپذیر برجسته توانست به سرمایه 730 میلیون دلاری دست پیدا کند. در حال حاضر ارزش این پلتفرم نزدیک به 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 17. AppDirect

پلتفرم AppDirect به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کل چرخه عمر سرویس‌های ابری خود را مدیریت کنند. این شرکت در سال 2009 راه‌اندازی شد و بیش از 500 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی معتبری جمع آوری کرد. با حمایت سرمایه‌گذاران ارزش این پلتفرم میلیاردی شده‌است. 

معرفی استارت اپ های کشور کانادا: 18. Alida

Alida، که قبلا Vision نامیده می‌شد، نرم افزاری است که بازخورد مشتری را برای مشاغل مختلف ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار برای تهیه پرسونای مخاطب قابل استفاده است. این شرکت در سال 2000 تأسیس شد و در حال حاضر حدود 130 میلیون دلار از حمایت سرمایه‌گذاران بهره‌مند شده است.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
آموزش مکالمه زبان انگلیسی

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

۶۹
۱,۱۹۰,۰۰۰ ۳۵۹,۷۰۰ تومان
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید