آموزش تولید محتوا استارتیچ
آموزش تولید محتوا استارتیچ
فهرست محتوا

دوره آموزش تولید محتوا به صورت صفر تا صد، دوره کامل و فوق العاده آموزش تولید محتوای متنی، صوتی و ویدیویی ( تصویری ) برای سایت که به نوعی دوره آموزش تولید محتوای دیجیتالی برای سایت میباشد را در این پکیج بینظیر برای شما آماده کرده ایم.

  • آموزش تولید محتوای متنی + صوتی + تصویری + ویدویی
  • آموزش تولید محتوای دیجیتال
  • آموزش صفر تا صد تولید محتوا
  • آموزش از پایه تا پیشرفته تولید محتوا برای سایت

در دنیایی از شغل های دیجیتال و افرادی که فریلنسری را به کار های دیگر ترجیح می دهند یکی از مشاغل پر طرفدار تولید محتواست. برای شروع به کار در این زمینه ابتدا باید مفهوم کلمه ی محتوا را بدانیم.

محتوا چیست؟

تعاریف بسیار زیادی از تولید محتوا تا کنون ارائه شده است اما در مجموع و به صورت کلی “محتوا مجموعه اطلاعاتی است که با هدفی خاص و به صورت متن، صوت و یا تصویر به دست مخاطب می رسد.”

در ادامه تعریف محتوا را از دید چند نویسنده و بزرگان این عرصه بررسی می کنیم. شما اگر آموزش سئو را یاد داشته باشید میتوانید به خوبی محتوانویسی هم کنید.

آوینا کائوشیک: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می ‌افزاید. این ارزش‌ ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق تر شدن آن‌ ها، خنداندن، سرگرم کردن آن‌ ها و آموزش فراهم می‌شود.»

کوهن: «محتوا اطلاعات با کیفیت و مفیدی است که داستان را به شیوه ‌ای متناسب با هدف ایجاد یک احساس و یا ایجاد تعامل انتقال می‌دهد. »

کاترین آراگون: «محتوا هر گونه اطلاعاتی است که اعتماد و اعتبار را برای مشتریان ایده ‌آل خود فراهم می ‌کند.»

جو پولیزی: «اطلاعات جذابی که آموزنده، جالب و سرگرم‌ کننده است.»

بری فلدمن: «تعریف ساده آن، پاسخ به سؤالات مشتریان است.»

انواع تولید محتوا (تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری)

آموزش تولید محتوا برای سایت

همانطور که گفتیم محتوا می تواند در قالب متن، صوت و یا تصویر ارائه شود.

در تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری اصول های مشترکی وجود دارد که در ادامه ی این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.
اما قبل از آن شما را با انواع تولید محتوا آشنا خواهیم کرد.

تولید محتوای متنی:

محتوای متنی بهترین نوع محتوا است چرا که درست و اصولی نوشتن آن کمک چشم گیری به پیدا کردن شما توسط مخاطب می کند‌. (سئو)
امروزه قابلیت سرچ کردن با عکس یا صوت به برخی از موتور های جست و جو اضافه شده است؛ اما هنوز این جست و جو ها کم و کاست های بسیاری دارند، در حالی که، سرچ با متن همچنان کم ایراد ترین و دقیق ترین نوع سرچ است.
پس اگر شما محتوای خودتان را در قالب متن تهیه کنید شانس شما برای نشان داده شدن به مخاطب بالاتر می رود به شرط اینکه با اصول تولید محتوا و سئو آشنا باشید.
انتخاب تیتر های درست و نوشتن متن های معتبر از اصول سئو و تولید محتوا می باشند که باعث می ‌شوند محتوای شما توسط موتورهای جستجو به مخاطب بیشتر پیشنهاد شود.

تولید محتوای صوتی:

گاهی شما نمی ‌توانید در یک متن حق مطلب را ادا کنید یا اینکه نمی توانید در متن لحن مناسبی را به مخاطب ارائه کنید در نتیجه محتوای صوتی در این شرایط بهترین انتخاب می باشد.
یا در شرایطی که محتوای متنی شما بسیار طولانی است و باعث می شود که مخاطب رغبت به خواندن آن نکند گوش کردن به یک محتوای صوتی می ‌تواند برای مخاطب راحت تر باشد.
این نکته را هم فراموش نکنید که مطالب صوتی بعضاً در ذهن مخاطب بیشتر می مانند.

تولید محتوای تصویری:

محتوایی که در قالب تصویر به مخاطب ارائه می شود توانایی این را دارد که بیشتر مخاطب را جذب خود بکند چرا که شما در تولید محتوای تصویری امکان این را دارید که با استفاده از ابزارهای گرافیکی آن را جذاب تر نمایید.
در تولید محتوای تصویری شما این فرصت را دارید که هم بینایی مخاطب و هم ذهن مخاطب را درگیر محتوای خود کنید و به او اجازه دهید تا با استفاده از تصویر با محتوای شما ارتباط برقرار کند.
حسن دیگر محتوای تصویری این است که شما در تصویر می توانید هم محتوای صوتی داشته باشید و هم متنی یعنی با محتوای تصویری شما مجموعه‌ای از انواع محتوا را می توانید به مخاطب ارائه بدهید.
در آخر این نکته حائز اهمیت است که صرفاً به یک نوع محتوا متکی نباشید و سعی کنید از هر سه نوع محتوا در مطالب خود استفاده کنید چرا که اگر همیشه صوت یا تصویر و یا متن تولید کنید مخاطب شما خسته می‌شود.
نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که با توجه به پلتفرم انتشار محتوا، نوع محتوای خودتان را انتخاب کنید، به طور مثال برای اینستاگرام محتوای تصویری بهترین نوع محتوا است یا برای سایت ها، بهترین نوع، محتوای متنی می باشد.

اصول اولیه ی تولید محتوا

آموزش تولید محتوا برای سایت

حالا که می دانیم محتوا و انواع آن چیست؟ وقت آن رسیده است که با اصول اولیه ی تولید محتوا آشنا شویم.

یکی از راه های انتقال محتوا به مخاطب از طریق متن و با استفاده از سایت ها می باشد و یکی از موارد مهمی که باید در آموزش تولید محتوا برای سایت وجود داشته باشد بی شک اصول اولیه ی تولید محتواست.

هدفتو مشخص کن

اولین اصل در تولید محتوا داشتن یک هدف و موضوع مشخص است. تولید محتوا در زمینه های پراکنده و بی هدف مخاطب را خسته و گیج می کند. هر کاربری که وارد سایت شما می شود باید بداند که در این مطالب چه چیزهایی را می تواند پیدا کند. با مشخص کردن هدف و موضوع مناسب کاربرانی که به محتوای شما نیاز دارند راحت تر شما را پیدا خواهند کرد.

رقبا رو دست کم نگیر

“عدو شود سبب خیر” جمله ای است که درست در همین جا بکار می آید، هرگز فراموش نکنید که به محتوای رقبای خود سر بزنید، از آن ها یاد بگیرید و ایده بگیرید. اگر مخاطب جذب رقیب شما شده است شما به راحتی با بررسی محتوای رقیب می توانید متوجه شوید که باید چه کار کنید و حالا می دانید که چقدر باید بهتر باشید. کاستی ها و اشکالات رقبا را بیابید و در محتوای خود آن ها را برطرف کنید. علاوه بر این حس رقابت انگیزه ی بسیار قوی ای را می تواند در اشخاص ایجاد کند که گاها نیاز به وجود انگیزه ای با این قدرت بسیار حس می شود.

جزئیات رو فراموش نکن

آنچه مخاطب جست و جو می کند تیتر محتوای شماست. اما اگر شما فقط تیتر ها را در محتوای خود ردیف کنید مخاطب را دست خالی برمیگردانید و این کار اعتماد میان شما و مخاطب را از بین می برد؛ پس خیلی خیلی مهم است که در محتوای خود به توضیح جزئیات نیز بپردازید. تیتر ها همه جا یافت می شوند ولی جزئیات نه، در نتیجه با پرداختن به جزئیات سایت خود را به سایتی محبوب و متمایز تبدیل کنید. سایتی که به کاربر پاسخ مورد نیازش را بدهد سایت پرطرفداری خواهد بود.

متفاوت باش

دنیای محتوا پر از مطالب و موضوع های تکراری است. هر روز در سرتاسر اینترنت تیتر های مشابهی را می بینیم. یکبار روی یکی از آن ها کلیک می کنیم، مطالعه می کتیم و آن را کنار می گذاریم اما اگر در میان این همه تیتر مشابه تیتر متفاوتی ببینیم، یا مقاله ای ببینیم که با دید دیگری موضوع را بررسی کرده است مجددا مجاب می شویم که آن مطلب را هم بررسی کنیم.

علاوه بر این ها بررسی موضوعات با دید متفاوت خلاقیت و استعداد شما را در تولید محتوا به مخاطب ثابت می کند.

انتخاب تیتر های درست و چگونگی نوشتن متن های تک و جذاب از مواردی است که در آموزش تولید محتوا برای سایت به آن پرداخنه ایم.

اولین دیدار

بعد از تیتر اولین چیزی که به چشم مخاطب می خورد اولین دیدار و مواجهه با محتوای شما می باشد، در نتیجه دیدار اول مخاطب در تاثیر گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
به طور مثال اگر محتوای شما متنی است پاراگراف اولی که نوشته اید بسیار مهم می باشد، شما در چند خط اول این فرصت را دارید که مخاطب را به خواندن محتوای خود دعوت کنید و مختصری از آنچه قرار است در اختیار او قرار دهید را بیان کنید.

کپی با ذکر منبع!

محتوا نوعی گردآوری اطلاعات است، هنگامی که شما محتوای خودتان را از منابع معتبر جمع آوری می کنید فراموش نکنید که حتما منبع را ذکر نمایید و آن ها را به مطلب خود لینک کنید.
این کار به دو دلیل حائز اهمیت است
۱. نشان دادن منبع معتبر به مخاطب بر اعتبار و صحت محتوای شما می افزاید.
۲. استفاده از منابع مختلف بدون ذکر نام و لینک کردن منبع نوعی دزدی اطالاعات می باشد.
اگر منبع محتوای شما دانسته های خودتان است سعی کنید چند محتوای مرتبط با متنتان را که متعلق به منابع معتبری است به محتوایتان لینک کنید.

نه کم و نه زیاد

محتوای مناسب محتوایی است که در ۳ تا ۵ دقیقه بتوان آن را مطالعه نمود. عموما مطلبی که ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه داشته باشد در این بازه ی زمانی قابل مطالعه است. محتوای طولانی مخاطب را خسته می کند و محتوای کوتاه برای مخاطب خیلی مفید نخواهد بود‌.
این ها اصول اولیه ای از تولید محتوا بودند که در ویدیوی آموزش تولید محتوا برای سایت به آن ها بیشتر خواهیم پرداخت.

درآمد محتوا نویسی

آموزش تولید محتوا برای سایت

در این قسمت از مقاله ی آموزش تولید محتوا برای سایت به درآمد و بازار کار محتوا نویسی می پردازیم.

با توجه به اینکه در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و دائماً در حال تبادل اطلاعات با یکدیگر هستیم محتوا نویسی از دسته شغل هایی است که بازار کار بسیار خوبی دارد.

هر محصول و هر بیزینسی احتیاج دارد که به وسیله ی تولید محتوا کار خودش را برای مخاطب تبلیغ کند و آن را به دیگران معرفی کند؛ پس برای آنها بسیار مهم است که محتوا نویسی پیدا کنند که در این کار مهارت کافی را داشته باشد و بتواند مخاطب های بسیار زیادی را جذب کند.
بعضی از افراد بودجه بسیار زیادی را برای تبلیغ و ساخت یک وبسایت خوب در نطر می گیرند و بخشی از این مبلغ قطعاً حقوق محتوا نویسی خواهد بود که با تولید مجتوای درست وبسایت آن ها را از نظر سئو تقویت کند و مخاطبان بسیاری را جذب نماید.
با توجه به اینکه محتوا نویسی (از نوع متنی) به ابزار زیادی احتیاج ندارد افراد زیادی قادر هستند که در این شغل مشغول به کار شود و حقوق ماهیانه برابر با چندین میلیون تومان دریافت کند البته که اگر بخواهید حقوق شما چندین میلیون در ماه باشد باید به صورت تمام وقت کار کنید و محتوای مفیدی را تولید کنید.
نوع محاسبه حقوق یک محتوا نویس عموما به صورت کلمه ای، صفحه ای و یا ساعتی محاسبه می‌شود و در پایان ماه حقوق ثابتی وجود ندارد و حقوق ماهیانه شما بستگی به مقدار کار شما در ماه خواهد داشت.
از خوبی های دیگر شغل تولید محتوا این است که شما می‌توانید در کنار کار خود محتوای مرتبط با شغل خود را تولید کنید که هم باعث می شود حقوق ماهیانه شما بیشتر شود و هم شما در زمینه شغل خودتان اطلاعات بیشتری را کسب می کنید.
به طور کلی تولید محتوا شغلی است که در کنار ارائه دادن مطلب شما هم می توانید یاد بگیرید و اطلاعاتی را کسب کنید. پس علاوه بر درآمد مالی این شغل برای شما درآمد ذهنی نیز خواهد داشت!
گذراندن دوره ی آموزش تولید محتوا برای سایت به شما کمک می کند تا در این شغل موفق تر و حرفه ای تر باشید و در نتیجه درآمد بهتری نیز داشته باشید.

چطور سفارش کار بگیریم؟

اگر فریلنسر هستید یا می خواهید دور کاری انجام دهید برای گرفتن سفارش کار چند روش مختلف وجود دارد.

  1. سایت های بسیاری وجود دارند که شما می توانید در آن ها رزومه خود را بگذارید تا کار فرما ها آ ن ها را مشاهده و بررسی نمایند و اگر شرایط شما مقبول بود با شما تماس بگیرند.
  2. می توانید با درست کردن شبکه های اجتماعی کار خود را تبلیغ کنید و با تهیه نمونه کارهای تولید محتوا برای خود سابقه کار ایجاد کنید.
    با توجه به اینکه تولید محتوا بازار کار خوبی دارد و محدودیت خاصی ندارد گرفتن سفارش خیلی سخت نیست با گشتی در اینترنت و شبکه های مجازی دیگر می توانید به راحتی سفارش کار بگیرید و مشغول به کار شوید.
    اما مجددا روی این نکته تاکید می کنیم که حتما برای خود نمونه کار تولید کنید تا کارفرما ها با نوع تولید محتوای شما آشنا شوند و بر اساس آن شما را انتخاب کنند، در ضمن داشتن نمونه کار رزومه ی شما را تقویت می کند.
    سایت پونیشا یکی از سایت های کار یابی است که برای فریلنسر ها ساخته شده است.
    مهارت های لازم برای محتوا نویسی:
    دانش سئو برای تولید محتوا در سایت ها
    مهارت نوشتن و ویرایش خوب
    مطالعه
    مهارت ارزیابی نیاز های مخاطبان

دوره تولید محتوای سایت

دوره های تولید محتوا به منظور آموزش تولید محتوا برای سایت تولید می شوند که تمرکز آن ها روی آموزش مسیر نگارش محتوای ارزشمند، استانداردهای جلب رضایت کاربر، درک الگوریتم های گوگل، اصول سئو، خوانایی محتوا، بررسی نیاز های کاربران، مفهوم گرایی و …. می باشد.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی به همراه درسنامه و آزمون های شبیه سازی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *